( Emadoddin Karimian Ziarani ) عمادالدّین کریمیان زیارانی

وبلاگ شخصی؛ بیان دیدگاه‌های فرهنگی،سیاسی، اجتماعی و علمی

( Emadoddin Karimian Ziarani ) عمادالدّین کریمیان زیارانی

وبلاگ شخصی؛ بیان دیدگاه‌های فرهنگی،سیاسی، اجتماعی و علمی

( Emadoddin Karimian Ziarani ) عمادالدّین کریمیان زیارانی

سلام علیکم؛
من خس بی سر و پایم که به سیل افتادم
او که می رفت مرا هم به دل دریا برد
(بیتی از شعر علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه)
بعضی اوقات انسان تصور می‌کند در میان راه‌های بی‌شماری گرفتار است؛ همه چیز درهم و برهم است؛
کافیست نظری به خود بیفکند، متوجه می‌شود، ما هیچ بوده‌ایم، نبود‌ایم، اما آمده‌ایم، می‌رویم، مراقبت شده‌ایم و مراقبت می‌شویم،
در یک جریان مستمر و حرکت دائمی نیازهایمان مورد توجه قرار گرفته‌است،ا
گر غفلت نکنیم و اختیار و اراده‌مان به‌غیر نرود، راه آسان می‌نماید و همه‌چیز سهل و آسان می‌شود.
دلت تو‌ را به سمتی که باید، می‌کشاند. راه بر تو روشن می‌شود؛ این همان نقطه است:
والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا،
کسانی‌که در راه ما جهاد و کوشش کنند،قطعاً هدایت می‌کنیم آنان را.

اسلام آمریکایی

امام روح الله در بیانات ارزشمند خود خصوصاً در پیام‌های سال‌های آخر عمر با برکت خویش،شاخص‌هایی را برای بازشناسی اسلام ناب محمدی ص از اسلام آمریکایی بدست ارادتمندان بصیر خود دادند و خوشبختانه خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای نیز برای بصیرت افزایی امت مسلمان بیانات ارزشمندی ارائه کرده‌اند. نگارنده‌ی این سطور به بخشی از بیانات امام خمینی ره در معرفی اسلام آمریکایی می‌پردازم.هرکسی مدعی است برداشت بنده از سیره و سخنان امام نادرست است،می‌تواند در نقد آن، ادله‌ی خود را ارائه دهد.نگارنده‌ی سطور برداشت خود را نه تنها از میان اسناد کتبی و شفاهی، بلکه از ضمیر باطنی پیروان حضرت روح الله که با خون خویش در دفاع از حق شهادت دادند،تحصیل نموده‌است.

 

امام خمینی در سال 1367 به دنبال شهادت  روحانی پاکستانی،علامه‌ عارف حسین حسینی پیامی دادند که با اشاره به فرق علمای متعهد به اسلام و علمای مزدور نظام سلطه،در تبیین مرزبندی اسلام ناب و اسلام آمریکایی اشارتی دارند:

 

 «بزرگترین فرق روحانیت و علماى متعهد اسلام با روحانى‌‏نماها در همین است که علماى مبارز اسلام همیشه هدف تیرهاى‏ زهرآگین جهانخواران بوده‏‌اند و اولین تیرهاى حادثه قلب آنان را نشانه رفته‌است؛ ولى روحانى‏‌نماها در کنف حمایت زرپرستان دنیاطلب، مروّج باطل یا ثناگوى ظلمه و مؤید آنان بوده‌‏اند.

تا به حال یک آخوند دربارى یا یک روحانى وهابى را ندیده‏‌ایم که در برابر ظلم و شرک و کفر، خصوصاً در مقابل شوروى متجاوز و امریکاى جهانخوار ایستاده باشد. همان گونه که یک روحانى وارسته عاشق خدمت به خدا و خلق خدا را ندیده‌‏ایم که براى یارى پابرهنگان زمین لحظه‌‏اى آرام و قرار داشته باشد و تا سر منزل جانان علیه کفر و شرک مبارزه نکرده باشد. «صحیفه امام، ج‏21، ص: 120»

 

«امروز استکبار شرق و غرب چون از رویارویى مستقیم با جهان اسلام عاجز مانده است، راه ترور و از میان بردن شخصیتهاى دینى و سیاسى را از یک طرف و نفوذ و گسترش فرهنگ اسلام امریکایى را از طرف دیگر به آزمایش گذاشته‏اند. اى کاش همه تجاوزات جهانخواران همانند تجاوز شوروى به کشور مسلمان و قهرمان‏پرور افغانستان علنى و رودررو بود تا مسلمانان ابهت و اقتدار دروغین غاصبین را در هم مى‏شکستند؛ ولى راه مبارزه با اسلام امریکایى از پیچیدگى خاصى برخوردار است که تمامى زوایاى آن باید براى مسلمانان پابرهنه روشن گردد؛ که متأسفانه هنوز براى بسیارى از ملتهاى اسلامى مرز بین «اسلام امریکایى» و «اسلام ناب محمدى» و اسلام پابرهنگان و محرومان، و اسلام مقدس‏نماهاى متحجر و سرمایه داران خدانشناس و مرفهین بی‌‏درد، کاملًا مشخص نشده‌است. و روشن ساختن این حقیقت که ممکن نیست در یک مکتب و در یک آیین دو فکر متضاد و رودررو وجود داشته باشد ...»(صحیفه امام، ج‏21، ص:121»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی