( Emadoddin Karimian Ziarani ) عمادالدّین کریمیان زیارانی

وبلاگ شخصی؛ بیان دیدگاه‌های فرهنگی،سیاسی، اجتماعی و علمی

( Emadoddin Karimian Ziarani ) عمادالدّین کریمیان زیارانی

وبلاگ شخصی؛ بیان دیدگاه‌های فرهنگی،سیاسی، اجتماعی و علمی

( Emadoddin Karimian Ziarani ) عمادالدّین کریمیان زیارانی

سلام علیکم؛
من خس بی سر و پایم که به سیل افتادم
او که می رفت مرا هم به دل دریا برد
(بیتی از شعر علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه)
بعضی اوقات انسان تصور می‌کند در میان راه‌های بی‌شماری گرفتار است؛ همه چیز درهم و برهم است؛
کافیست نظری به خود بیفکند، متوجه می‌شود، ما هیچ بوده‌ایم، نبود‌ایم، اما آمده‌ایم، می‌رویم، مراقبت شده‌ایم و مراقبت می‌شویم،
در یک جریان مستمر و حرکت دائمی نیازهایمان مورد توجه قرار گرفته‌است،ا
گر غفلت نکنیم و اختیار و اراده‌مان به‌غیر نرود، راه آسان می‌نماید و همه‌چیز سهل و آسان می‌شود.
دلت تو‌ را به سمتی که باید، می‌کشاند. راه بر تو روشن می‌شود؛ این همان نقطه است:
والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا،
کسانی‌که در راه ما جهاد و کوشش کنند،قطعاً هدایت می‌کنیم آنان را.

چرا غربی‌ها از کاندیدایی خاص حمایت می‌کنند؟

چرا غربی ها از کاندیدایی خاص حمایت می کنند؟

غربی ها در صددند تا جامعه ما را شرطی کنند

در اصطلاح روان شناسی شرطی کردن یعنی وابسته کردن یک رفتار به پاداشی خاص و تکرار آن رفتار.

غربی ها در راستای منافع خود که سلطه بر ایران اسلامی است نیازمند تقویت نقش خود در مناسبات درونی جامعه ما هستند لذا یکی از راه ها ؛ اعمال نفوذ بر افکار و رفتار ماست. به این منظور جریانی را که گفتمان او تنش کمتری با غرب  و منافع او دارد را بر می گزیند و به حمایت از او اقدام می کند. متأسفانه برخی جریانات داخلی نیز که در صدد تصاحب قدرت هستند برای پیروزی بر رقبا، تلاش می کنند تا آراء سطوح مختلف جامعه را با خود همراه سازند و برای این منظور از شفایت لازم در مواجه با گفتمان غربی می کاهند و به ابهام گویی روی می آورند.لذا بصورت نانوشته یا حتی نوشته ،منافع مشترکی میان غربی ها و این جریانات سیاسی  ایجاد  می شود؛ غربی ها برای اینکه این جریان توفیق یابد ضمن حمایت های رسانه ای، در صحنه عمل نیز چند پاداش مقطعی  و  اما به واقع بی ارزش یا کم ارزش اعطا ء می کنند. در صورت موفقیت این جریان ، غربی ها مطالباتشان را افزایش می دهند و به این وسیله این جریان را وادار به تصمیماتی مبتنی بر منافع غرب می سازند. در گام بعدی در صورتی که این جریان نتواند با غربی ها  کاملا همراه شود سراغ جریانات غربگرایانه تر رفته و این ها را نیز حذف می کنند و این روند را آنقدر ادامه می دهند تا عناصر و جریانات مطلوب خود را بر سرنوشت ملت ایران حاکم کنند. در نتیجه موفقیت جریانات سیاسی با حمایت غرب پیوند می خورد و هر جریانی که «غربی تر» شود،از حمایت بیشتر غرب برخوردار و در صحنه رقابت انتخاباتی برای تصاحب قدرت ، موفق تر خواهد شد و مسابقه ای برای غربی سازی و غربی شدن شکل می گیرد و این همان چیزی است که آرزوی غربی هاست.
نکته دیگر اینکه برخی جریانات ضمن برخورداری از حمایت رسانه ای غرب؛ خود را نیازمند حمایت بخش های سنتی جامعه و مذهبی و انقلابی می دانند و به این منظور رفتاری منافقانه  و مزوّرانه  در پیش می گیرند تا ضمن حفظ برخی ظواهر دینی و انقلابی که در تعارض بنیادین با منافع غربی ها نیست جایگاه خود را در میان این بخش از جامعه نیز از دست ندهند و برایشان برد برد از هر طرف باشد، یعنی هم خود را انقلابی و پیرو سنت های دینی و راه امام خمینی معرفی کنند و هم با گفتمان غرب آشتی و حمایت غرب را  به همراه داشته باشند.

چاره چیست؟

«نه »گفتن و دست رد زدن بر سینه ی  هر جریانی که واجد دو ویژگی می شود:

اول: از حمایت غرب برخوردار می شود.

دوم: نسبت به غرب مواضع شفاف نداشته و از گفتمان انقلابی عدول می کند.


لازم است هر دو ویژگی با هم  و در کنار هم  برای شناخت رفتار غربی ها لحاظ شود زیرا ممکن است غربی ها با حمایت از یک شخص یا جریان در صدد تخریب او باشند(هر چند به ندرت اتفاق می افتد) لذا بلا فاصله باید ببینیم  آن جریان در نظر و عمل ؛ نسبت به حمایت غربی ها چه واکنشی دارد؛ اگر شفاف و روشن به معارضه و مخالفت با  گفتمان غربی  برخاست  و از تبعیت پرهیز نمود یعنی اینکه در صدد تخریب گفتمان سلطه است  و اجازه شرطی سازی را به غربی ها نمی دهد و غربی ها نیز پس از چندی از حمایت این جریان دست می کشند زیرا  غربی ها اجازه مقابله با گفتمان خود را به دیگران نمی دهند اما اگر این جریان در مقابل حمایت های غرب به لبخند و چند مخالفت لفظی اکتفا کرد، خواسته یا ناخواسته در حمایت از گفتمان غرب حرکت می کند و در دام غربی ها گرفتار است و کشور و انقلاب اسلامی را به مسلخ می کشاند و لازم است  مردم  با بصیرت و بینش عمیق، یک «نه بزرگ» به این  گونه جریانات گفته و جریانات انقلابی و وفادار را تقویت کنند و جریانات سیاسی نیز با اتخاذ مواضع شفاف در مقابل گفتمان غرب ؛ مانع از شرطی سازی غربی ها شوند و زمینه نفوذ و سلطه مجدد آنان شوند.
منتشر شده در خبرگزاری فارس به نشانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی